Gårdagen

min start på veckan  var inte alls bra. hela dagen var jag trött och grinig. Det var svårt att komma tillbaka efter en lång ledighet och att hela dagen få korkade samtal och dryga frågeställningar.. nej det bidrog ju inte alls till tristessen, inte alls.
Att jag sen kinkade loss på A på lunchen gjorde ju inte saken bättre, men om sanningen ska fram så behövdes det få ventileras lite där. Jag är trött på honom.. tyvärr jag vill egentligen inte medge det men jag är verkligen trött. Kanske inte trött på vårt förhållande i helhet men på alla de små tingen som ni andra kanske kan relatera till.
* Skitiga boxer ÖVERALLT
* "glömmer" Alldeles för ofta saker jag ber honom om (Handla toapapper, lägg in en svart tvätt
Det har t.o.m gått så långt att jag faktiskt låter det ligga boxer överallt, i början så tog jag upp dem och slängde dem i tvätten, men nu.. ja nu skiter jag mest i det.. de får ligga där dem ligger. kommer någon hem till oss så skjuter jag undan dem under soffan och när han sedan sprigner runt och gnäller över att han inte har rena underkläder då är det jag som sitter i soffan, kollar på hans vilda jakt efter rena kallingar och småler elakt!
Jag har även gått ner ett snäpp för att underlätta för hans "ytliga" lyssningsförmåga.
nu gör jag så att jag fyller hela tvättmaskinen med tvätt, slänger i tvättpulver och sköljmedel stänger luckan och vrider in rätt programm. nu är det bara till för honom att sätta på knappen innan han går till jobb så är den klar när jag kommer hem. Löjligt va? 
Ibland kan jag beakta mig själv och tänka varför jag gör så?
Det får bli ändring!
Jag ska tuffa till mig!
Nu gör jag uppror!
Hårt mot hårt!
Jag är inte hans mamma!
Vill han ha en passopp får han flytta hem igen!
Dax att börja ta ansvar!

Jag lovar att hålla Er uppdaterade ang min revolt.

Hypotes: Eftersom A jobbar kvällar så lär han inte börja städa när han kommer hem 00:00 (tar han fram dammsugaren så blir det halshuggning), han är trött och det är inte läge att lägga sig runt porslinsmuggen och skura, Vilket kommer resultera i att
(eftersom jag själv inte städar om inte "han" gör det) det kommer att se ut som ett bombnedslag.
(Det gör det redan)
En bidragande faktor är ju alla super luddiga boxer som kommer ligga i varje vrå, av varje hörn, i varje skrymsle.
Nu undrar ni kanske varför dem är så luddiga och det är INTE för att älskade (haha, se vad sött jag skriver) är luden så in i bomben utan för att vi har två Gigantiska hårbollar hemma (norska skogskatter) som slåss och far runt som yrväder och lämnar stora tussar av hår, ungefär lika stora som små kattbebisar.
För att fatta en lång hypotes kort så kommer det se ut som fan och till slut kommer jag ge med mig och som i söndags, städa hela lägenheten på 110kvm, sätta mig i soffan och trycka i mig en hel påse chips! Gott!!!!!

130983-110

Nu när jag fått skriva av mig lite så är jag inte lika trött på honom. igår var han trots allt tjaffs helt underbar.
Han hade köpt blommor och övertygade mig starkt om att han köpt dem redan innan vi började tjaffsa och köpte dem inte FÖR ATT vi tjaffsat (awwuuu, lululul =P)
Sen så åt vi god middag som vi hjälptes åt med (A sköljde potatisen).
Vi gick ner till Folkets park och kollade på alla tända ljus. de har någon utställning som kallas vinterland, Herr & fru vinter i modern version (En äldre herre med två vacka unga tjejer på var sida) som går runt i parken och lallar.
Upp i lägenheten igen och eftersom jag sa INGEN TV IDAG så var vi tvungna att prata med varandra (vad hemskt det där lät). Det var hur underbart som helst och vi skrattade drack kaffe och satt och log mot varandra. Vi satte ihop det sista av A's juklapp från mig (soccertable) och spelade jag var förvånansvärt bra (natur begåvning??) och vann!
Helkroppsmassage fick jag även innan jag somnade, under tiden så pratade vi och diverse gnäll från mig när han tog i för hårt. det borde utdelas ett pris till mig som stod ut med både hårda tag och kittlande rörelser över fötterna som han insisterade på att massera..

Somliga dagar är bättre än andra....

130983-129

Kommentarer
Postat av: msme

Visst är det underbart med all päls överallt..?
Och det är bra att du försöker uppfostra din sambo lite grann... ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback