Dripp Dropp

Försök sätta Er in i denna situation:

Det är Lördag
Det är mys på gång....
Det stormar utanför, mysigt det regnar och regnet slår mot rutorna...
Vi kryper under vår stora filt och tittar på tv...
Det är skönt och avslappnat...
Jag skulle inte vilja vara någon annanstans just då...
Dripp
Dropp
Dripp
Dropp
- hör du?
-
Nä... vadå?
- Låter som om kranen droppar
Båda lyssnar spännt och nu hörs inget.
Strunt Samma det var inget...
Vi fortsätter kolla och sippa på vår varma chockladmjölk..
Dripp
Dropp
-Lyssna nu låter det igen!
- Jag hör inget
- Jo men lyssna då!
Jag reser mig upp ur soffan för att följa ljudet...
Följer det in i biorummet...
Mycket riktigt en stor jävla pöl med vatten har uppenbarat sig på vårt fina trägolv!!!
GGAAHHHH
-DET REGNAR IN ÄLSKLING!!!!!!!!
-VA!!??
- JA! Kom och titta!!! Hämta handduk!

Spännande va?
A ringde till vaktis och vi fick lovat att han skulle komma på onsdag.. vilket betyder "jag komer någon gång nästa vecka, när jag orkar få fingrana loss" Gahh jävla skitstövel!!!

Vi har nog den kallaste lägenheten i stan!!
4garader ute och 16grader i lägenheten!!!

Massor med ljus ständigt tända det skapar ju viss värme och en otrolig mysfaktor..
 men jag kommer kräva avdrag på hyran!
Ska inte betala så mycket för en lägenhet där jag själv får betala värmen trots att den ingår
Och med att betala värmen själv menar jag att det är äckligt dyrt med ljus nuföriden!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback