Stulet!!

Igår när jag satt och betalade alla mina räkningar så såg jag en mycket märklig utgift som hade gått ut den 19 Februari. Det stor "word of warcraft" som mottgaare och jag satt länge och förundrades över detta...
Dels för att jag inte köpt något den 19 februari och dels över summan 188,90:-

Jag ringde till min bank och sa att jag hade frågor över en märklig transaktion.
Jag fick därigenom reda på att något hade blivit beställt över telefon eller postorder och att personen i fråga hade uppgett mitt kreditkorts nummer som skulle krediteras.

Happ... jag blev helt ställd. inte fan har jag beställt något på postorder och ännu mindre på telefon!!!

Kul... jätte roligt!!!

Nu sitter jag på jobb och känner mig lurad, bedragen och rädd...

*hur i helvete fick de tag på mitt nummer

*har de dragit från mig tidigare utan att jag märkte det?

*Har de ALLA mina uppgifter nu?

* vad vet de mer om mig eller är jag bara en i mängden?

Ja man kan aldirg veta säkert. men kortet är spärrat och ett nytt är på väg.
jag ska hädanefter ALLTID använda chip-läsaren i butiker och inte vara bekväm och "dra" mitt kort genom springan på terminalen. det är så du sitter fast!!

Så ett litet tipps. använd alltid chippet... den lilla guldiga fyrkanten på ditt kort.

130983-206

Kommentarer
Postat av: Sanni

Fy vad läskigt! Det är inte alltid man har koll på allt som dras från ens konto, åtminstone inte om det bara är såna småsummor hela tiden. Det är alldeles för lätt att handla på nån annans kort. Bara att titta på kortet och skriva ner siffrorna och sen kan man shoppa loss..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback