Låtar

Jag har så varierande musiksmak.... jag har en del låtar som jag ALDRIG kan tröttna på... som alltid kommer beröra mig på speciella sätt.

Här är några av dem:

1) Goo Goo Dolls- Iris (Min största favorit, en låt som tvingar ut känslorna)

2) Red hot Chilipepers- under the bridge

3) Kelis- I hate you so much right now

4) Live- The Dolphins Cry

5) Lifehouse- Spin

6) Live- Heaven

7) Papa Roach- Last resort

8) ERA- Ameno

9) Macy Gray- I Try

10)Simon And garfunkel- Scarborough Fair/Canticle

En Låtlista som kanske är något otippad när det kommer till mig kanske?
Det är ju låtar som jag lyssnat på genom hela mitt liv... och musiksmaken har verkligen varietat men man märker tydligt att rocken sitter hårt kvar i mina ådror.

När vi ändå håller på så kanske jag kan ta en annan lista som går lite mer in på djupet?
Inte?
Strunt samma jag gör det ändå för vet ni vad? det är MIN blogg hihi.

Låtar som berör på djupet av annan anlednng:

1) Fugees- Ready or not
Förklaring: När jag var mindre så sändes denna och jag kommer ihåg att min syster sa att hon skulle tycka det var coolt att åka en ubåt och lyssna på hur det låter. Vet egentligen inte varför jag tycke rom låten så mycket
2) Staffan Hellstrand- Lilla fågel blå
förklaring: Mina föräldrar hade avlivat vår hund utan att berätta något, jag fick reda på det själv och dagen så hörde jag denna radion och än idag gråter jag fortf när jag hör den, vilken underbar text!!
3) Alanis Morissette- You oughta know
Förklaring: jag och dåvarande pojkvännen hade gjort slut och jag satt hemma i soffan och grät och sjöng låten högt för mig själv. texten är klockren(kan alla låtar utantill från Jaged Little Pill)

Lite spännande läsning om mig.. njut och ladda gärna ner hehe.



Kommentarer
Postat av: Baby

Låtarna är verkligen du, på pricken! =) Love you Kyss

2007-02-08 @ 13:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback