Helgen

Denna helgen bli lugn och mysig.

Jag och pojkvännen beger oss efter jobbet till Sussie och hämtar upp Micke & Molly som vi ska sitta "barnvakt" åt över helgen.
Med två söta vovvar i bilen åker vi upp till min Mormor i Höör där vi ska sova över.
Det bjuds på god kvällsmat när vi kommer upp och sedan efter en fin tur i skogen med vovvarna är det dax att kasta sig i säng.

På lördagsmorgon vet jag att det blir en stadig frukost, det är mormor noga med. "Man ska stå sig ett tag". Ser fram emot det där, doften av nybrygt kaffe och nykokta ägg...man går ut på terassen och ser ner i skogen och känner lukten av daggen som inte riktigt försvunnit. Knäpptyst och bara några fåglar som vaknat. underbart!

Gå ut med vovvarna en runda innan frukosten (Bra motion och nyttigt för kroppen), sedan äta och göra sig iordning. Vi har tänkt åka på en shopping runda till Väla i HBG och kanske gå på beredskapsmuseet denna gången. Det blir väl fika och jag hoppas det blir fint väder..

Sedan bär det av till mormor igen på eftermiddagen, ut med vovvarna och förmodligen kommer vi tvingas titta på en tysk underhållningshow eftersom mormor inte har normala kanaler utan endast har 1,2,4,dr1,dr2 plus en massa tyskt tjohejs... the horror!!
Var gång vi är där så tvingas vi titta på det och trots att jag läst tyska i 4år så fattar jag inte ett skit!!

Men det gör inget, detta är min lugna helg och några timmars tyst tv kan jag nog stå ut med??
Jag kan köpa en ELLE och slökika på programmet. så länge man är social så.

Vi ska försöka bjuda mormor på middag på lördagskväll. vi får se hur det går för hon vill gärna vara värdinnan.

På söndagen så åker vi hem och det ska komma två personer och förhopningsvis hämta soffan. Sen ska jag fika med Sanni. min söta sanni som jag saknat så mycket!! och för er som inte känner henne som "sanni" så är det "Mäklar Sandra"

Det blir en lugn helg men jag lovar att redogöra för mina inköp om det blir några. jag har siktat in mig på en mysig kortärmard kofta på Veromoda hoppas den finns i rätt färg för den fanns inte i rätt färg på mobilia =(...

P.S Jag klippte mig igår inför bröllopet för A's Kusin den 25 Aug. Det blev bra som vanligt och jag är nöjd över att äntligen se att håret växer och är på rätt väg =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback