Bröllops planer

På lördagen den 25:e så är vi bjudna till A's kusins bröllop...

Det är bordsplacering och det finns inte en chans att jag & A sitter vid varandra.
Det finns heller ingen chans att vi ens sitter vid samma bord, med andra ord från 18,00-23,00 (Tiden då vi kommer sitta till bords) så kommer vi ej kunna samtala under den tiden.
Jag kommer heller inte sitta bredvid någon som jag känner och det är ju alla tiders när man redan känner att man inte vill gå!

Det är ett väldigt traditionsenligt bröllop så det lär bli jävligt stelt och allvarligt, vad jag fått höra...

Kusinen är Somelier så det ska bli en massa dyra viner till förätt, Huvudrätt & Efterätt.. och ni vet väl att "Riktiga" viner blir man mer full av än billigt tjohejs på systemet?!
Här snackar vi direkt import från dyra vingårdar genom hans kontakter..

De har bokat Hipp så där kommer vi befinna oss, det är öppen bar under kvällen och kan jag bara härda ut så ska jag hänga på den baren när den öppnar.
Är det sen ett stelt bröllop så är det ännu mer anledning att skapa en redig fylla!

Berättade jag att A's föräldrar ska SOVA hos oss?? Inte, det var ju hemskt av mig...
Så är det, de ska sova hos oss!! jag vet inte hu det ska gå till eftersom vi inte har vare sig beddsoffa eller extrasängar.
jag tror nog att förslaget "vi kan ju ta er säng" kommer komma upp men då tar jag fram mitt baseboll trä och slår iväg det förslaget så långt att ingen ens kommer komma ihåg att det någonsin ställts.. eller något i den stilen...

Var skulle vi sova? på golvet? funkar golvet för oss så funkar golvet för Er så är det!!

Jag har VERKLIGEN ingen lust att gå på detta bröllop

Som jag sa till min syster så förväntar jag mig det värsta och då kan det bara bli bra!

Och enligt tradition så blir man bordsplacerad enligt sin relation till de som gifter sig, jag har ingen som helst relation med dem mer än att jag vet vem de är och har varit där på middag då och då.. så ju mindre man känner dem desto längre bort sitter man.
Tro fan jag kommer sitta allra lägnst jävla ut om jag har turen på min sida...
Så inte nog med att man inte vill gå, där borta får man sitta ihop med alla andra "Rejects" som inte helt nåde fram på listan dem heller.
Där är säkert en gammal dam medräknad och nog fan kommer hon lukta våt hund...
och en man som skelar med ögonen så att ett öga ständigt tittar på mina bröst....

Enligt tradition delar man ALDRIG på förlovade par, det betyder otur! detta är ida (Kvinnan som gifter sig med A's kusin)väldigt noga med.
På en parmiddag som de var på nyligen så hade hon ställt till med en "Jävla scen" eftersom hon och anders inte satt tillsamans och "man delar minsann inte på förlovade par, det betyder otur!"

Men tror ni de kommer ihåg att jag och A är förlovad? nnääähhhäää då..... nope.... nix....

Borde jag kanske lägga fram det lite retfullt på festen??

Fan vad elak jag är!


En kväll att minnas helt enkelt...

Vi kan ju i.a.f hoppas att jag hamnar vid ett bra bord??? snälla??!!

Så det är jag, våta-hunden tanten och skelar:n som kommer hålla ihop i vått och torrt....

kanske är klänningen inte så viktig ändå?

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag tror att du kommer få skitkul och att andra önskar att de satt vid ditt bord. Det blir alltid bra när man inte förväntar sig någonting. Se till att gästerna hinkar in ordentligt så kommer ni få en kanonkväll!

2007-08-22 @ 12:59:58
Postat av: Alexandra

det är alltid så himmla kul när du kommenterar!!! hihi kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback