Bröllopet i korthet

Själva vigseln var vacker och jag hade svårt för att hålla tårarna tilbaka.. antingen för att det som skedde var vackert eller för att jag tänkte att förra gången jag satt inför en präst var på morfars begravning...
jag tänkte mycket på morfar när jag satt där i kyrkan....
Jag tänkte även mycket på hur mitt bröllop kommer se ut...

Jag vill att min pappa ska lämna över mig till min man
Jag vill att min syster ska vara en utav mina brudtärnor
Ja, jag har många funderingar............
 
Jag hamnade mycket riktigt längst ut... på min bordsplacering stod det  "Alexandra Danielsson"..
Det började bra i.a.f... och som jag skrev sist så hade jag tråkiga människor runtomkring mig.. och det spelade ingen roll hur mycket de drack av vinet, stämmningen förblev ganska stel....

Damen som satt brevid mig som var närmre mot 60 visade sig vara städerska... mycket riktigt så jobbade hon för ISS och när jag frågar henne om hon känner Liselott Persson så säger hon "Ja, det är min chef"... och för er som inte vet det så är det min mamma... hmm världen är liten.....
Inte nog med det!
Tjejen som serverade oss under kvällen är en gammal klassgamrat från grundskolan 1:an- 9.an..

Maten var "sådär" det märktes tydligt att de lagt ner pengarna på vinet istället för maten...

Förätt 1 " Focaccia med tre sorters rom" med andra ord, stekt bröd i smör med tre olika sorters rom brevid

Förätt 2 " Skaldjurs sallad" bestående av två stora kräftor som man fick rensa själv, kräftstjärtar, räkor och musslor till det fick vi saffrans aioli.. jag åt inte musslorna

Huvudrätt "Variation av lamm" lamfilé och ryggmärgs något med en potatiskaka

Efterätt 1 Ostar med fikon puré

Efterätt 2 En ytte pytteliten boll av citron sorbe

Bröllopstårtan bestod av små bakelser i form av hjärtan.. där var så sjukt mycket kakao i botten och så någon rosa mousse som smakade av sprit... jag skölde ner allting med Xanté....
Vi satt till bords från 18,00-00,30....

Underhållningen för brudparet var riktigt trevlig faktiskt!
de hade gjort bra ifrån sig!
Sedan blev det party med öppen bar, jag orkade bara hålla ut till 01,30 sedan tog jag och A taxi hem..
 
Festade med ägaren från Gökboet och ägaren för Hipp som drack kopiösa mängder med sprit men verkade inte ett dugg påverkad.. det är kanske det som nattklubbs ägare livet gör..
Vill inte tänka på hur hans lever ser ut...
Utöver det så var de super trevliga pojkar (Eller män..)
Så nu har man stående VIP.. att flörta lite kan göra underverk ibland!
(Undrar om de kommer ihåg det ´dagen efter?)

En kille som jag jobbade ihop med på Swing inn var där för att göra trolleri... han är verkligen jätte duktig och han lovade att lära mig!!!!!!!!! wiihoo
Han lever på sitt trolleri och det var hans hobby från början!!
Så imponerad jag är!!!


Han har träffat massa stora människor som typ David Copperfield.... ohh så avundsjuk jag är!!!!

Nåja.. bilder kommer sen i.a.f


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback