Tristess? Köp En dator

I Torsdags Träffade jag frida Efter Jobb... på morgonen dagen efter så hade jag ingen röst... vad har hänt? jag försökte förgäves skrika (på riktigt) men inget hände.. det kom bara lite saliv rinnandes längst ena munngipan...

Jag var utan röst, bara att inse.

Jag var tvungen att rina upp min syster för att bestämma inför lördagen hur vi skulle ta oss ut till våra föräldrar. hon hörde inte vem det var.. när jag försökte förklara att det var Alexia så frågade hon
 -"Men varför pratar du med den rösten"?

Så typiskt min syster.....

Jag fick snällt kurera mig och tog tillfället i akt att måla färdigt vårt nya soffbord. det blir superläckert och jag kan med stolthet i rösten säga att vi antagligen (Förhoppningsvis) är ensamma om detta fina bord =)... i denna färgen i.a.f =)

på söndags morgon så var jag åter igen helt död, som en klubbad säl låg jag där i sängen med snorig näsa, slemmig hals och varm kropp... vred och vände på mig i sängen och obehaget spred sig som en kall bris genom hela kroppen... jag skuffade på A för att han skulle vakna..
- Vad vill du hitta på idag?
 A mummlade något ohörbart och vände sig om igen...
Jag slängde armbågen i ryggen och upprepade frågan
A tyckte såklart att jag kunde få bestämma och jag visste inte vad jag ville, jag ville bara inte ligga i sängen

Till slut så kom A upp och vi lagade omlett och satt vid frukostbordet och flilofiserade.

Jag sa att jag ville ha en ny dator eftersom jag är så trött på att sitta med vår laptop i knät och behöva dra med en massa sladdar så fort man ska använda den.

Eftersom jag är rättså "sparsam" när det gäller elektronik-prylar "Nej vi ska inte ha ett nytt strykjärn det som jag ärvde av min mormors farmor funkar fortfarande jätte bra! det behövs bara värmas på spisen i en timme innan man kan börja stryka men gör man inte så med alla strykjärn?" 
A vet att man måste smida medan järnet är varmt, eftersom jag kan ändra mig lika fort.... så innan jag hann avsluta min mening så var jag utanför dörren, knappt påklädd och med en pojkvän som tillgodosåg varenda liten vink från min sida (Antagligen bara för att jag skulle hållas på rätt "köl") så begav vi oss mot netonnet's lagerbutik

Vi hittade snabbt en dator som vi skulle ha.. med Windows Vista och allt det senaste... fort till kassan och sen kunde han slappna av.... in med kalaset i bilen och vart skulle vi sen?
Jag var fortfarande kass i halsen och jag sa att jag ville till IKEA för att köpa en ny gardinstång

En gardingstång och flera lågenergilapor senare så var vi hemma... home sweet home!
Kastade mig i sängen och fick ryckas upp lika fort igen...
- Vi kan väl städa lite??
Mummel mummel... jäkla pojkvän... jag är sjuk! kved jag, men inte tillräckligt för att få slippa.
A ville att vi skulle städa så vi kunde sätta den nya datorn på plats.. fram med dammtrasa och dammsugare så vi kunde göra fint för vår tillökning......

Och trots min tappade röst så sitter jag här på jobb och kraxar.. för det är just det jag gör.. ingen vanlig stämma besitter mina stämband..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback