Shoppoholic

Jag kan med handen på hjärtat erkänna att jag är en shoppoholic!
Jag tror ALLA har en tendens till den sjukdommen.
Vare sig det gäller kläder eller teknik...

Jag borde spara, spara och spara inför USA resan men tror ni jag gör det?

NEJ, jag sparar så "jag klarar mig". jag har lagt upp en budget för exakt hur mycket jag måste spara varje månad för att ha riktigt gott om pengar... MEN jag sparar BARA den summan, inte ett rött öre mer.. de andra pengarna shoppar jag för...  som en galning!
Ser jag en klänning som jag bara måste ha så kan jag kontrollera mig själv... kanske en dag.. kanske två dagar men sedan så finner ni mig där igen.. mycket riktigt med att krampakrigt tag runt klänningen beger jag mig instinktivt mot kassan... jag skulle vilja kalla det en medveten blackout...

trots att jag inte "har pengar" så köper jag... jag köper för de pengar som jag HAR men som jag egentligen borde spara...

När jag inte skyller på min medvetna blackout så tycker jag om att skylla på kläderna jag köper... man kan få höra allt från
"Jävla klänning som ska vara så jävla snygg, den vet ju att jag måste köpa den"
Till
"Jaha, men jag måste ju ha dessa skorna! de kostar ju ingenting! nästan gratis"

Det där med "nästan gratis" stämmer oftast inte, detta är ännu ett knep som jag säger till mig själv för att jag inte ska få så dåligt samvete....

Jag har ett exempel på detta!
Ett par skor som jag bara var tvungen att köpa... återigen inga dyrgripar de var "nästan gratis" och de skulle passa perfekt till den där väskan som jag aldrig använder men som jag kan börja använda nu eftersom jag har matchande skor.....

130983-273

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback