Monday morning!

Vi har två sjuka katter, två riktigt sjuka katter... katter som varit sjuka hela helgen och som spytt på var kvadratmeter av vårt golv i HELA lägenheten.. och mind you att det är en del kvadrat....

Inte nog med att man efter en god natts sömn(Inte för mig eftersom jag fått ligga och lyssna på flåsande och kräkande hela natten) kliver upp ur sängen för att åka rutschkana genom lägenheten på halv varma spyor, man har fått jaga, knuffa, bära och torka bort kräks ur päls och trägolv...

Har känt mig lite som någon i en bombpatrull! Så fort jag hört ljudet av en pågående kräkning så flyger jag upp, tar djuret i mina armar, håller det med sträckta armar såsom om det skulle explodera och springer till närmsta golv med klinkers (Eftersom det är lättare att torka upp). Där står jag och vaktar.. tills det äckliga kommer upp... sedan blir de helt förlamade, de bara hänger.. man lyfter dem och de bara hänger, som en trasdocka.. det är synd om dem

Det gör ont i mitt blödiga hjärta att se mina bebisar må dåligt.

Hela helgen dessutom.. kräk överallt... de har t.o.m spytt på sin nya klösbräda (The horror!!)!

Sen så tror jag att de utnyttjat sin "sjukdom" för att skräpa ner hemma, de har försökt men misslyckats att kräka på möbler och dylikt. jag tror det är för att vi inte låter dem vara där när vi är hemma, de åker ner direkt.. Tror nog att det är med vilje som de försöker spy på våra möbler! skönt att det inte hänt ännu!!

Så när jag slutat så ska jag hem och dra på mina grovhandskar och fram med skrutrasa och hink sen ska det saneras!!! Verkar bli en daglig rutin om de inte slutar snart.

P.S Doris kräkte upp en stor bit glasspapper från en piggelin!
Hur fick hon tag på den?
Varför äter hon inte sin EGEN mat?

130983-243


Kommentarer
Postat av: Sanni

men stackars skruttisar! och stackars dej oxå såklart :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback