Möllan är faktiskt helt OK

Jag bor som ni alla de flesta vet på Möllan.

Jag läste en artikel på en blogg om just möllan, och jag blev förvånad över hur mycket jag tyckte om innehållet i artikeln.. hur jag verkligen kände i kroppen att "ahh jag känner med dig"..

Närhan pratade om kulturkrocken, om människorna med de olika bakgrunderna.. om allt från ljusa till mörka sidor...
Allt från Trashiga TonårsPunkare som hänger vid statyn till de något mer uppklädda som sitter på någon kaffe-bar och sipprar på sin frappochino...

Jag tycker om Möllan sammtidigt som jag är livrädd för den... Möllan är vacker med sina uteserveringar och den härliga känslan av att vara utomlands hemma.. på sommaren är det som bäst...
jag kan gå från punkt A till Punkt B och få höra så mycket som 4 olika språk... Solen gassar ner på uteserveringen och skrattet fyller hela torget. Jag får ta del av all den kulinariska maten och de fina butikerna med de roliga sortimentet.
Det är Som det är sagt
"Jag skulle kunna gå ut på möllan i kalsonger och en grön turban och inte många ögonbryn skulle höjas"

Sen har vi den läskiga sidan.. den som jag gärna blundar för.. den som gör att jag kan sitta hemma på kvällen och ÖVERVÄGA att inte gå ut p.g.a allt skit som händer där.
Även om möllan i sig är underbar så är den förjävlig på samma gång.. jag hat-älskar möllan...skulle man kunna säga!

Jag kan ena dagen älska att jag bor där jag bor... mitt i smeten, där allt händer.. Livin La Vida Loca!
Dagen efter läser jag om hur två killar blev knivskurna endast en gata ifrån där jag befinner mig.
Jag hör om hur polisen gör rassia i huset mitt emot.
Hur polisen ständigt är i huset mitt emot och hämtar pappan som änvänder både våld och hot mot sin familj

man kan se hur det utspelar sig, han prylar frugan och man ser hur barnen springer in i rummet brevid, jag ser hur de står i fönstret och pratar i telefon.. det är nog polisen de pratar med... mycket riktigt några minuter senare så dyker polisen upp, de forserar lägenheten och man kan se genom fönstret hur de tar tag i honom och drar ut honom.
De ställer honom upp mot väggen på gatan, han är våldsam och försöker slita sig, han skriker och han står där i bar överkropp.
Det krävs fyra män för att hålla honom!
Det kommer en Piké bil (heter det så) och han förs in i den...

En natt i häktet? Polisen känner väl till honom, de är där någon gång i veckan så de känner väl till honom..

Så är det med det.. mitt Hat-Älskade möllan

image245



Kommentarer
Postat av: Sanni

Mm, håller med dej om Möllan, det är nån slags hatkärlek man hyser för det. Är tyvärr sällan där längre. Ska vi lova varann att dricka många drinkar på torget i sommar? ;)

Postat av: Alexia

såklart ska vi lova varandra det! möllan är bäst under sommaren!

2007-04-11 @ 08:51:49
URL: http://critic.blogg.se
Postat av: Puck

Det är värsta "cops" live från vårt fönster och område. Ta med en kamera ut en lördag kväll så har man en hel säsong cops att visa hahah =) Men här finns i alla fall billiga och verkligen goda oliver och cashewnötter. Inte för att glömma de sockerindränkta friterade degkringlorna =) Kyss

2007-04-12 @ 08:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback