Lite Smått Cranky

Jag har nog hittat en anlednig till varför jag var så sur igår... jag höll på att bli sjuk... tror jag... i.a.f så har jag världens halsont idag och ont i magen... jag gick upp 04:50 och fick dricka ett glas vatten och trycka ner en stor ipren i halsen*gulp*

Inget vidare och jag stapplade försiktigt in i sovrummet igen... på vägen in så slog jag i min tå i stegen...
varför har vi en stege i sovrummet kanske ni undrar?

vår eminenta lösning för att stoppa solljuset i form av en rullgardin har bestämt sig för att strejka! den måste rullas upp manuellt och rullas ner manuellt... kul va? så av den anlendingen så står stegen där inne.. för man måste ju nå upp...

Sömndrucken och svärandes lägger jag mig i sängen och känner hur magen sätter igång... jaha upp igen och förbi stegen med små steg...

på vägen tillbaka med ett glas vatten i handen så slår jag såklart i min fot igen!! jag hade kunnat tända men vi är två i sovrummet och jag vill inte väcka A självklart så står det en tallrik och ett glas på mitt sängbord från frukttalriken igår.. jag smäller in glaset i tallriken och A vaknar och frågar surt vad jag gör?
- Jag försöker ställa det jävla glaset! väser jag syrligt (Keep in mind att jag precis slått i foten)
Slänger mig ner i sängen och drar täcket upp till öronen... en stor duns hörs i sängen och upp kommer en lurvig katt... som ALDRIG ligger på mig utan ALLTID vill ligga på A's sida.. men tror ni hon gjorde det idag? NÄÄEEE
Hon går bort till mamma och lägger sig PÅ hennes  mage och sätter igång med sina klor och "myser"... jag ligger där halvt död och tänker att täcket kommer vara sönder när jag vaknar...
Men jag bryr mig inte jag vill bara somna om....

Då sätter motorn igång.. hon spinner och drar klorna i täcket och jag får spel.. jag kvider och ryster mina ben för att hon ska gå av mig!
Jag tvingas till slut gå upp och börja göra mig iordning.. det är ju inte nödv'ndigt att jag ligger kvar i sängen vaken och hör hur A snuffar sött i sängen.

Och nu sitter jag här på jobb, ont i halsen och med en tjock tröja.. inne på min 4:e kopp the...

Idag är det underbart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback