Imorgon är det dax!

Först och främst så måste jag be om ursäkt! för följande inlägg kommer bli aningen gnälligt och kanske rent utav egoistiskt! sådär då var det gjort..

Jag har sån jäkla otur! jag HATAR när det blåser.. fullkomligt hatar det! jag kan inte cykla i motvind! det går trögt och på några minuter så känns det som om jag har varit med på något spinningspass från helvetet! samma sak som innan, ögonen rinner och frisyren är rent åt helvete den också! mummel mummel...
Tror ni det slutar där? tror ni det slutar med att det blåser motvind hela vägen till jobb?
NÄÄÄÄ så bra ska vi inte ha det! Då vänder fanimej vindjäkeln håll under dagen! så när jag slutar jag kan drömma om att få en fin cykelrut hem där vinden leder mig mjukt längs vägen!
Istället får jag slåss mot kastvindar som gör att jag tappar andan, vindar som gör att jag tappar kontrollen över cykeln och inte nog med det! det värsta är nog när man cyklar runt hörent på ett av höghusen i malmö och man kommer ut på öppen gata, där forsar i princip vinden fram och vad du tyckte var ett helvete innan blir nu ett rent inferno!

Sådär då fick jag gnällt lite också! så skönt tack för att ni stod ut!

Jag har med mig hela min smyckessammling på jobb idag, jag smycker som om jag skulle ha eld i baken.. imorgon ska jag nämligen åka till sussies butik och lämna av en bunte smycken, och jag har inte så mycket kvar tyvärr... och hela veckan har gått till annat och andra diverse ursäkter!

På min lunch, min efterlängtade lunch så måste jag hoppa på cykeln och förmodligen cykla i motvind ner till pärlgallerian och köpa nytta material, det är svårt att göra smycken utan tråd...
Och med min sedvanliga tur så har vinden vänt när jag ska cykla tillbaka vilket gör att jag inte kommer hinna äta...
Jag får äta försiktigt i receptionen helt enkelt.. hoppas det är lugnt på eftermiddagen idag!

image216

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback