En ny start....

En "kompis" som jag länge har känt som jag inte hör av så mycket, vi är rätt dåliga på det faktiskt båda två.. men på sistone har det bara varit jag som hört av mig.. kännt mig lite som en stalker... på gott och ont.. den sista tiden har jag bara struntat i att höra av mig, "hör inte hon av sig så hör inte jag av mig"

Idag fick jag ett mail från henne med rubriken "En ny start"
jag blev glad när jag såg att det låg i inkorgen.. kanske detta vore en ny start på vår vänskap.. det var kanske det hon menade... ack vad fel jag hade...

Jag har alltid tyckt att hon varit väldigt ytlig... väldigt utseende fixerad och det är alltid hon, hon HON i centrum.. allt ska kretsa kring henne.. "her way or the highway".. när vi fikar så är hon jätte noga med att kritisera allt och alla.. jag kan tycka det är kul att snacka lite ibland jag också som att : oj vilken gul sjal eller usch vilka fula stövlar.. det betyder ju inte att jag tycker att personen som går med stövlarna är ful alls... nåja vi glider ifrån ämnet...

Där ligger mailet och jag klickar in direkt..

Hon börjar med att skriva förlåt för att hon inte hört av sig och för att hon varit frånvarande.. det börjar ju bra tycker jag och läser vidare.

Hon pratar om att hon kommit till insikt med hennes liv sedan hon fick pojkvän (DET VISSTE INTE JAG!).
han hade tydligen gjort klart för henne om hur ytlig hon var, hon var nära på att förlora honom flera ggr  bla bla bla.. det var så synd om henne verkligen!

Hon insåg att hon kritiserat allting eftersom hon var osäker men nu hade henne spojkvän som tydligen är någon sorts andlig vägvisare (Vad fan vet jag) sagt att om hon inte valde rätt väg och blev ärlig mot sina vänner och familj så skulle han lämna henne för gott.. detta kunde hon såklart inte klara av för han är hennes liv och kärlek..att alla skulle förlåta henne om hon var ärlig... jada jada jada,

Såhär stod det:

Jag måster vara ärlig, du fattar varför. och jag ska börja med dig. eller ja du är en av dem som jag ska skriva till.
Jag har varit långt ifrån ärlig om mina avsikter för vår kompisrelation. Jag har varit så utseendefixerad och bara tänkt på att JAG måste se bra ut. jag har alltid vetat att jag är snygg och eftersom jag kan ha alla kläder jag vill eftersom jag är rätt smal så har jag ju inte direkt varit osäker på min kropp. men på något vis så har jag ändå alltid haft fula kompisar för att lixom väga upp, efterso att ingen skulle få se att jag var ful. inte fulare än mina vänner.
Tro nu inte att du är ful för det är du inte jag har alltid tyckt att du var snygg och du har alltid haft killar efter dig på något vis.. men du har alltid varit kraftig och det är DÄRFÖR jag varit kompis med dig. det känns taskigt att säga men XXX säger ju att jag måste vara ärlig och jag försöker ju vara det nu lixom.
Anledningen till att vi blev kompisar är för att jag tyckte du passade mig, du var kraftig och jag var smal... och alla vet ju att killar hellre tar någon som är smal än kraftig.. tyvärr är det så.. kolla bara alla killtidningar....

Så jag ville bara att du skulle veta den riktiga anlendingen till varaför du blev min vän..
Men nuhar jag kommit till insikt och jag tycker faktiskt du är en bra kompis på riktigt inte bara för att du ser ut som du gör lixom utan för att du är du..

Jag ringer dig i veckan så får vi träffas det var lengesedan

Puss XXX

---------------------------

Nu mer än någonsin känner jag mig som en fet jävla valross.... de 10kg jag tappat har ingen effekt längre, de ger ingen gläjde... tårarna bränner bakom ögonlocken och jag känner mig äcklig, fet och ful..... Att jag har en sambo spelar ingen roll... jag ser på bilder när vi först träffades och då var jag FIN (Även om hon tydligen tyckte att jag var fet då också).. jag ångrar alla de dagar då jag hellre spenderade timmarna i sängen med HONOM och en pizza än tog hand om min kropp... fan i helvete vad jag mår dåligt nu...

*Tror hon att vi ska träffas igen? vad är det med henne??!! Nej tack! och hoppas verkligen att alla som får ett liknande mail också tar avstånd från henne..

*jag hoppas att hennes pojkvän fortsätter hjärntvätta henne...

* hon kan ju inte ens skriva "det var lengesedan" pffttt

Nu kommer jag hela dagen säkert längre än så att jämnföra allt jag gör... alla mina vänner kommer helt plötsligt bli ifrågasatta om deras motiv är för att jag är fet eller för att jag verkligen är en bra kompis... Helvete!

Vad lätt det är att bli nertryckt.. jag tittade på mig själv senast igår.. mina armar har blivit mindre.. muskler syns, min röv har blivit minre och jag tycker det är kul att titta på den.. magen kan behöva jobbas lite på men den är inte dallrig längre.. inga bildäck heller och det är jag nöjd med... eller VAR nöjd med igår...

Fast idag är en helt annan dag.... en annan jävla dag

Dra så jävla långt åt helvete.....snälla?

Kommentarer
Postat av: Sanni

Hon är ju sjuk i huvudet! Så skriver man väl för fan inte?? Man tänker inte ens så.. Helt stört. Och att hon avslutar hela avrättningen med ett "Jag ringer dig i veckan så får vi träffas det var lengesedan, puss", har hon ingen som helst verklighetsuppfattning? Hon verkar som sagt ganska hjärntvättad.. Bry dej inte om sån skit, du är en riktigt vacker, rolig tjej och en underbar kompis, och det är iaf därför jag är din vän. Kram på dej!

Postat av: puck

Vilken "crapbag". Riktigt jävla idiotskadad människa. Du är snygg, vacker och hur fin som helst. Det har du alltid varit. Så ta inte åt dig för hon är inte riktigt frisk i huvet. Avsluta med att ni ska träffas, hur har hon mage??? Kyss

2007-04-12 @ 07:53:38
Postat av: Sandra

Jag funderar på att leta upp vart hon bor och skälla ut henne efter noter...vilken jävla korkad människa. Hoppas verkligen att du kommer på att sätt att inte bry dig om vad EN ENDA sjuk människa skriver; hade jag tagit åt mig av alla som skäller ut mig på jobb hade jag också känt mig som skit. Jag vet iaf att JAG, och med säkerhet alla andra dina vänner; tycker om dig som DU ÄR, och är uppmärksamma nog att se den positiva inverkan din viktminskning har på din självkänsla!!

2007-04-12 @ 12:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback