Brev Svar

Hej!
Jag vill börja med att säga att du sårat mig! Att du varit så otroligt och kanske t.o.m uppenbart falsk så jag finner inga ord.
Vad som för mig kallades vänskap har du rent ut sagt pissat på... Det som jag trodde vänskap bestod av har nu visat sig varit tomma lögner enligt dig.. ett löfte om evig vänskap var egentligen ett löfte om att så länge jag höll mig "tjock" så skulle du finnas vid min sida.. som min "vän"?! patetiskt

Att jag ens orkat vara din vän kan jag inte förstå och medan vi ändå är ärliga mot varandra så kan jag ju berätta att jag alltid tyckt att du behandlat alla i din omgivning riktigt illa, det har funnits många gånger då jag skämts för DIN skull, för saker du sagt och för hur du behandlat dina närmsta. Att du inte har ett uns vett eller respekt för någon annan än dig själv har jag alltid irriterat mig på MEN eftersom du är min vän och att du inte direkt behandlat mig så, så har jag alltid tittat åt andra hållet och aldrig gett mig in i en fight med dig.
Kalla mig feg.. för det är vad jag kanske är. Men jag sätter aldrig en vänskap på spel för något som egentligen inte involverar mig.

Jag har varit med om mycket skit i mitt liv men jag får nog erkänna att detta satte sig djupt.
Man tror aldrig att ens vänner ska ha en "avsikt" för att vara din kompis.
Jag har alltid trott att det varit på lika villkor, att man är vänner för att man trivs ihop, för att man funkar ihop.. inte för att bättra på den image som redan är så totalt förstörd av ett dåligt självförtroende som följs av dåliga värderingar och taskig bedömning... som ditt självförtroende gör.

Känner mig ganska lurad faktiskt, här har jag gått och trott att vi varit vänner, inte de bästa vänner men åtminstonne så vi träffats, umgåtts och alltid haft kul... Att man kunde ha så jävla fel om någon!? jag vet inte om jag är mest upprörd över hur du totalt rövknullade mitt förtroende som kompis eller upprörd över hur jag kunde bli så lurad..

Allt detta är kanske mitt fel? jag borde kanske stanna upp och begrunda alla mina relationer till mina vänner? Alla kanske är kompis med mig för att jag är "kraftig"? Alla kanske är som du?

Jag avskyr dig för att du fått mig att tvivla på mina vänner, mina förhoppningsvis riktiga vänner.
Den lilla men trogna skaran där du inte längre ingår, för att vara helt ärlig så har du ALDRIG ingått i den skaran. du finns bland de ytliga vännerna, de som man gärna är kompis med men som man sällan hör av.. och nu har du mist din plats där också.

Om jag ska gå riktigt in på djupet och analysera vidare så måste jag väl erkänna att jag mår mycket bättre nu när du "gjort slut" på vår Sk vänskap. Jag slipper lägga ner mer energi på att hålla kontakten. Slipper ringa i tid och otid när du ändå bara är upptagen.
Och så slipper jag de där ständiga kommentarerna om maten, vad jag äter, hur jag äter och vad du INTE skulle äta.

Denna "smala" figur som du pratar om, den som du tydligen skulle besitta är inte mer än ett skal av en egentligen otroligt osäker person, en person som ständigt behöver bekräftelse, ragga upp killar överallt och ligger med dem bara för att få känna närhet några sekunder i ditt liv. kritisera dina vänner för att få dig själv att stå i bättre dager. Patetiskt! det gör mig förbannad att tänka tillbaka på hur otroligt elak du vart mot dina närmsta, de som skulle vara dina bästa vänner.

Jag har nu insett att jag inte alls känner dig såsom jag trodde, och även om vår vänskap inte var värd mer än fem öre så var det en vänskap för MIG.

Anyway.... jag ska inte låta ditt mail trycka ner mig för långt för jag är innerst inne lycklig.
Jag har en super läcker lägenhet
Jag har en sambo som är underbar
Jag är förlovad
Jag har en familj som älskar mig
Jag har ett jobb
OCH jag har vänner...vänner som jag ÄLSKAR

Förhoppningsvis kommer alla som får dina mail också följa mitt exempel och säga Adjö till det förhållande ni hade.

Jag önskar dig innerligt lycka till med din "soul-searching" och hoppas du finner det du letar efter.
Och trots att du inte har några riktiga vänner
Inget jobb
Misslyckade bröstimplantat
Taskig attityd
 Så hoppas jag ändå att du kommer som du säger " Till insikt".. du skulle nog behöva det.

Ett hårt mail förtjänar ett hårt svar....jag hoppas du förstår

Ring inte mig i veckan är du snäll, jag vill inte prata med dig.

Var inte ledsen över detta, det är inte jag.

Det var skönt att få ut lite undertryckta funderingar

Ett stort hejdå från "Kraftiga Alex"


P.s Den där hatten du köpte en gång under gymnasiet? Den blå? den som du tyckte du såg så bra ut i? du såg ut som en kärring i den. D.s
-------------------------------------------------------------------------------------

Det känns skönt att ha skrivit det där mailet. även om det kunde vara stundvis hårt och kanske rent utav taskigt så kan jag inte bry mig mindre. Vid dessa tillfällen så är det helt jävla rätt att skriva när man är arg för då håller man inte tillbaka. och trots att jag väntat några timmar nu och ändå sovit på saken så fick jag skrivit exakt vad jag velat... nästan, igår kände jag för att spy ur mig saker som slyna, kärring, fitta och andra grövre saker...

Det kan hända att jag t.o.m var barnslig i mailet, överdrivet barnslig men FAN ibland behöver man bara vara en riktig gnällspik, ett pain the ass och varför inte ta chansen när chansen ges?

Som jag skrev.. Ett hårt mail förtjänar ett hårt svar

Nu mår jag bättre, mycket bättre =)... så skönt!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Det där var ett RIKTIGT bra svar! Kanske kan hon, om än bara för en stund, få känna den smärtan du kände när du läste hennes. Du kunde inte ha fått ihop ett bättre svar. Kram=)

2007-04-12 @ 12:20:19
Postat av: Alexia

tack det var skönt att höra! kram

Postat av: Sanni

Kan bara hålla med andra Sandra om att det var ett grymt svar, skitbra! Gillade särskilt det där med den blåa hatten hahaha! Puss & kram sötis :P

2007-04-12 @ 17:51:55
URL: http://puddingpastej.blogspot.com
Postat av: Sanni

tack förresten för att du tog bort den där vidriga bilden på mej ;)

2007-04-12 @ 17:52:51
URL: http://puddingpastej.blogspot.com
Postat av: Alexia

Sanni: Självklart tog jag bort den bilden som förövrigt inte är vidrig ett dugg! tack för att du ställer upp =) pussen

2007-04-12 @ 19:14:20
URL: http://critic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback