Billig kollektivtrafik

i Lala-land så är kollektivtrafiken super duper billig :) enkel resa genom hela Los Angles kostar 9:- SEK
Det varierar såklart tidsmässigt och ibland tar det hela 90 minuter att ta sig dit man vill! men för 9 SEK så kan man härda ut.. i.a.f jag.

Vi har funderat jätte mycket på hurvida vi ska ta oss runt till alla de ställen med bil eller kollektiv traffik. Allt handlar om pengar. Bil skulle ju vara det självklara alternativet eftersom vi inte är helt pigga på att konka runt på stora resväskor och packning. Men det KOSTAR! plus att det kostar ännu mer för oss eftersom vi är så pass unga. ALLA under 25 får oftast en påläggsavgift på 25$-30$ per dag! så underbart!

Med andra ord så har vi inte råd att hyra alla dagar vi ska vara borta (vi vill ju kunna shoppa också)

Vi kan ta oss med buss till Las Vegas för 200 SEK nånting.. och det är ju skönt att kunna åka buss dit så slipper A köra så länge (tar 7 timmar).  på vägen hem däremot kan man ju fundera på att hyra en bil så man kan se öknen lite bättre, sen lämnar man den i los angeles.

Buss till San Diego kostar runt 91SEK tur och retur och tar runt 4-5 timmar så det är ju absolut värt det eftersom vi ska hyra cyklar i san diego så är det inte nörvändigt att vi har bil för den kommer bara stå där.. vi kommer bo mitt i
Gaslamp District så mer centralt än så blir det inte!

Det tåls att fundera på eftersom man i princip MÅSTE ha bil i Los Angeles.. så någon dag lär vi ju ha det. frågan är bara VILKA dagar??

Detta kommer bli en USA blogg haha.. usch!! nej vet ni vad??.. istället för att låta Er dras med detta ständiga tjaffs om resan så startar jag ett annat dokument på samma blogg så kan ni som är intresserade läsa där istället =)

Det är ju trots allt mest för min egen skull som jag skriver... såsom det ska vara =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback