Trick or treat

Igår så sov vi ute i Bara. Mamma är iväg på kurs i örebro och pappa är själv hemma. eftersom han är så kass i sina knän efter operationen så bestämde vi oss för att åka ut och hjälpa till med hunden och sådär, vi hade en massa saker att fixa oxå så det var bara bra att vi kom ut.. nåja i vilket fall som helst så är det inte det jag ska skriva om utan just de små snor-ungarna som beger sig ut "all popped up on candy" och tigger godis och när man inte har det så tigger de pengar.. små svinen...
För de första så har de "trick or treat:at" hela veckan nu.. finns det INGET att göra under novemberlovet!!??

Jag kommer specifikt ihåg en halloween natt då jag var hemma hos Karolin vi passade hennes hus eftersom hennes päron var borta. Då kommer dte mycket riktigt ett gäng med killar och ringer på dörren. Vi har suttit under kvällens gång och skrämt upp varandra och vi blir båda rädda när de ringer på.. efter att vi vågat öppna så skriker dem:
-BUS ELLER GODIS!!!!?????
- vi har inget godis tyvärr
- Då vet ni att det blir bus väl?
- ja vi får ta den smällen.

Vi trodde inte att de skulle göra något efersom de verkade vara så himla snälla men ack vad skenet bedrar.. Vi springer upp på ovanvåningen för att se vad de små liven hålle rpå med och till vår fasa så slänger de ut toalettpapper i HELA trädgården, jag blir skit förbannad och springer ut och tar i all hast med mig ett skohorn ut!! jag skriker som det monster jag blivit och rusar efter dem!! de stannar upp och skrattar och hånar mig som försöker komma ikapp dem. detta sporrar mig något så otroligt tydligen och jag sätter fart efter dem med krafter som jag inte ens vart jag grävit fram ifrån, precis innan de hinner lämna trädgården så får jag in ett slag på en av dem, tydligen så hårt så att jag bryter skohornet mitt itu.. jag rusade in i huset igen och låste om mig. karolin hade sett allting från ovanvåningen och vi blev båda jätte rädda att han skulle vara skadad.. men icke vi såg dem fortsätta sprida sin skräck i andras hus.. men aldrig mer har de kommit till Karolins hus haha :D...

Det som bör tilläggas är att det hände för något år sedan och inte igår!!

P.S det är skitgött att gömma sig i soptunnan med pappersåtervinning. man sitter där tills man hör ungarna komma upp på grusen sedan hoppar man ut med sin grymma mask och skriker tills halsen rosslar igen... jag älskar det och barnen hatar det!! PRECIS SOM DET SKA VARA!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

hahaha, ditt jävla soptunnemonster. jag trodde JAG var sjuk i huvudet mot halloweenungar.

2006-11-02 @ 11:45:17
Postat av: Anonym

Hehehe.
Jag hade dödat dig om du skrämt mig så....som e ofrivillig försvarsreflex..=)

2006-11-02 @ 13:42:27
Postat av: Älskling

Hatar de bus eller godis, jag öppnar aldrig om jag vet att det är dem. Haha! Som de kom till mig när jag var ute med hunden, så hoppa Zeb upp på den ena pojken hahaha. Så ball! Han blev nog ganska rädd hahaha

2006-11-16 @ 15:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback