Köttbullar och vin

Igår så hade andreas ordnat mycket hemma bara för att underlätta för mig. Det ska han verkligen ha Cred för och det är inget som går mig obemärkt förbi.
Igår när jag kom hem så hade han tänt massa ljus. städat i lägenheten och gjort det mysigt.
Han plockade fram vårt lilla runda balkongbord(som bara står och skräpar i garderoben eftersom vi inte har balkong mer) och satte det framför öppna spisen sen plockade han fram tallrikar och vinglas med mera och tände brasan. det var JÄTTE FINT gjort och vi satt där och åt (ingen glamorös mat, Spagetti bolognese) och lyssnade på när vedstockarna sprackade. vi tog tag i diskussionen om VAD vi ska ha för oss inför nyår eftersom att ingen av oss vill vara hemma så sa jag att vi verkligen får ta tag i det nu eftersom allt jag kollat och varit intresserad av har blivit slutsålt. snart sitter vi bara där hemma på nyårsafton och har en "sådär" nyårskväll/natt. Efter ett tags surfande, liggandes på filtar framför brasan så bestämde vi att jag skulle fixa det när jag var på jobb (eftersom jag alltid fixar allt annat när vi ska planera). Vi gick istället över till att hitta julklappar till våra vänner & Familj. Andreas hittade en del och jag hittade en sak till pappa men den har inte blivit utsläppt ännu. det blir den inte förän den 6Dec så jag fick vackert ta och boka den. Jag har lite funderingar på vad jag ska köpa till nästan alla. sen är ju frågan om VAR jag kommer hitta alla dessa klappar! hmm ska ju på shopping spree den 8: dec har till och med tagit ledigt den dagen. helgen efter så ska vi ju till tyskland på julmarknad så det kommer verkligen bli bäst! Andreas hade verkligen gjort det fint igår och trots ett glas för många rödvin så fick han igång mig mot slutet haha innan jag somnade =P.. vilken klängig typ det där haha tvingade sig på mig och sa diverse snuskigheter och Jag låg där brevid som en strandad säl och hade tagit ett glas vin för mycket och var nära att falla i dvala. Jag sitter och funderar på vad jag ska ha på mig till nyår och jag vet PRECIS vilken klänning! men saken är att nu ska man ju hitta den! den är tydligen väldigt poppis i år och är säkerligen slut överallt när jag kommer dit.*suck*. Får helt enkelt ge mig ut tidigare i år!
 Klicka på bilden om du vill se den större!

på tal om Rödvin så fick jag verkligen ett glas för mycker (vi pratar två glas sammanlagt) och idag sitter jag med en huvudvärk som reagerar på ALLT! om jag sätter mig för fort, om jag reset mig för fort, om jag vänder mig om för fortf bla bla bla bla.. it's a wounderful day!!


Imorse när jag gick upp så skådade jag framför vårt middagsbord något som såg ut som BAJS! jag fick spel direkt och tänkte: nej nu har de skitit på golvet igen! vilka små rackare!!!! och eftersom jag själv får kräkningar av att ta i det så fick jag säga till andreas att göra det. så frågade jag (där jag stod bakom hörnet ungefär som om bajset snart skulle attackera mig): Är det baajss?. så säger han: det är helt klart bajs. så tar han ut det i ljuset!!! och så säger han: nej förästen jag vetifan vad detta är! jag vågar mig fram ur min gömma och kikar det är en halväten KÖTTBULLE!!!!!!! vi hade några köttbullar extra som vi slängde i maten igår och de var de vidrigaste köttbullar jag någonsin ätit!!!!! så vi lät dem ligga och antagligen så har det kommit upp en hungrig katt och tagit sig en kyddebolle för där låg den halft uppäten och gav en liknelse av att vara bajs!!! Då hade jag rätt alltså! för om inte ens katten kan äta köttbullen då är den fan äcklig!!!!!
130983-84

Kommentarer
Postat av: Fröken Kaos

*skrattar* Låter ändå som ni hade en mysig kväll.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback