Vinterkräket

Vilken hemsk sjukdom som bara gör en helt förlamad. Nu kan det tydligen hålla i sig ända upp till 72 timmar. Det som från början "bara" skulle vara ett 24timmars virus... Såklart att allt ska eskalera och nu finns det i kroppen upp till 72 timmar istället! Ena dagen så spyr man och det kommer ut ur båda ändarna. Andra dagen vill man bara dö. man har ont i huvudet p.g.a vätskebrist, ont i magen av matbrist, torr i munnen, läpparna torkar ut, du känner dig flottig och sjuk.. antagligen för att du är sjuk. och skulle du få för dig att äta något eller dricka så lär du få ångra det..

Jag vet inte direkt hur man ska skydda sig mer än att ständigt tvätta händerna! undrar om det är luftburet? spännande eftersom vi har två som är hemma sjuka i vinterkräksjukan!

Idag så ska jag träffa sofie efter jobb. jag ska åka hem till henne och byta julklapp. spännande =) jag kommer nog öppna den idag tihihih.

Kommentarer
Postat av: Fröken Kaos

Jag har hittills *peppar peppar* aldrig råkat ut för vinterkräksjukan. Stackars dom som gör det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback