Såhär fungerar min Vänskap

Jag försöker ALLTID värna om mina vänner så mycket som jag bara kan. Det är trots allt dem som jag kommer ta med mig i livet. Men jag är inte hur tålmodig som helst. Jag ringer gärna och frågar om vi ska ses. Jag kan ringa flera gånger.. inte under samma vecka såklart men jag ringer och hör hur det är med dig, vad du har för dig och vad som har hänt. Jag gör detta för att jag är intresserad. för att jag bryr mig om dig. Om du sen ALDRIG ringer mig, Aldrig har tid att ses eller knappt intresserar dig för vad jag gör.. ja då så slutar jag ringa, jag slutar fråga om vi ska ses och snart så ser jag mig väl om efter vänner som vill träffa mig.

Dont get me wrong
jag tror säkert att du vill träffa mig, du kanske bara inte har tid?
Jag tror säkert du bryr dig, men du kanske bara inte har tid att ringa?
Jag betvivlar inte för en sekund att du inte skulle vara intresserad av att höra vad jag har för mig, men du kanske bara inte har tid att ringa?

Jag är precis likadan som DU, Men med inasikten att ett telefonsamtal bara tar några sekunder.
Ring upp mig
Fråga hur jag mår
Fråga vad jag ska göra
Och om du har lust, bestämm en dag med mig

Jag uppskattar det JÄTTE mycket

Som när Karro ringde mig härom dagen, vi hatr inte hörts på ett tag, båda jobbar, båda har träning, båda har pojkvänner.. det blir ju lite svårt att komma ifrån (vi kanske inte har tid att ringa). men hon ringde. frågade hur det var
Frågade vad jag hade för mig
Frågade vad jag hade för planer
Berätta för mig att hon ringde för att vi inte hörts på ett tag... det var snällt och ack så kort men dock så givande samtal!

Så kontentan är:
1) Ett samtal tar bara några minuter, det är du som bestämmer längden... och innehållet.
2) Du kanske bara kan hålla det riktigt kort och säga att du ringer för att säga att du vill ses
3) ELLER varför inte skicka ett sms, det går fort och du kan göra det i princip närsom. Hej. jag ville bara säga att jag saknar dig och höra ifall vi inte kan ses snart? kram

Allt handlar om ork skulle jag tro... Jepp jepp ork handlar det definitivt om..... Orka Ha Vänskap hihi
Nu ska jag sätta mig med telefonen i högsta hugg och skicka ut några sms till de vänner som jag sällan hör ifrån.

130983-119


Kommentarer
Postat av: Sanni

Ouch! Kände mej lite träffad där.. :) Men i mitt fall handlar det inte om tidsbrist utan snarare om att jag läser din blogg flera gånger om dan så jag har redan järnkoll på vad som händer i ditt liv :) Är ingen telefonmänniska heller, men det är ingen ursäkt. Ska skärpa mej, lovar! Puss /S

ps. sist var det faktiskt du som aldrig hörde av dej igen :) ds.

2006-12-11 @ 21:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback