Minisemestern

Som ni vet så var jag i tyskland från torsdag till fredag. det var jag, Andreas och en mängd andra Medelåldern var 70år!!!! En riktig pensionärs resa!!! kul kul, när alla andr satt och nickade till under turens gång satt andreas och jag och sneglade på varandra och undrade vad fan vi gjorde här. Låt mig berätta om de olika karaktärerna:
*Tysken & Kåta Gunn: Tysken heter Dieter. Dieter och Gunn känner inte varandra men de blir placerade brevid varandra eftersom det är de enda platserna som finns kvar. De börjar prata, eller prata och prata de Klagar på ALLT. den första timmen går ut på att klaga på benutrymmet i bussen, det är förjävligt och hemskt att det är så litet. Efter varje mening Tysken säger så stönar gunn ut ett långt jjjjaaaa på riktigt bred skånska. har ni sett kvarteret skatan? det är där vi fick namnet ifrån. har ni inte sett kvarteret skatan så råder jag Er att se den! annars så går det ut på att klaga på ungdommen, hur feta vi är efter all mcdonalds mat, hur vi bara glor på tv och sitter framför datorn. hur vi slänger bort vårt liv och inte aktiverar oss. och det är minsann bara ungdommar som räker och drar på sig en massa kostnader. Jag hade god lust att vända mig i sätet berätta att jag minsann hå¨ller i gång. jag tränar tv ggr i veckan, jag träffar mina vänne roch min familj jag ä ständigt ute och flänger. jag äter hälsosam mat(ibland någon choklad boll hit och dit) och jag röker bannemig inte alls det!!!!!
*Clementinen & Apelsinen: Under hela resans gång så gjorde clementinen EN sak, just åt clementiner. vi satt och förundrades över vart hon fick alla ifrån! ständigt plockade hon upp en ny. Apelsinen är hennes man han fick namnet bara för att han var större än henne. punkt slut.
*Stockholmarna: Var egentligen inga stockholmare men de kunde BARA prata om när de en gång hade bott på Söder i stockholm(lägger till fin stockholms dialekt). de satte sig vid oss vid middagen och berättade om allt de köpt och vikla avtal vi gick under på våra jobb. trevliga men märkliga personer.
*Importören: En gammal man som hade importerat en thailändska. det ver rätt tydligt då denna kvinna var relativt ung och han var relativt gammal (läs snart 70). de pratade inte så mycket med varan men jävla var det shoppades. hon hittade allt möjligt och han betalade. you gotta have one on your trip.

Överlag så var vi nöjda. Allt gick som sagt smidigt och hotellrummet var jätte bra. stort och fräscht. när vi fick våra rumsnummer så var vi de enda paret som inte hade fått ett rum! vi stog kvar där och väntade tills alla gått. sen frågade vi lite förnärmat:
-Har inte vi fått något rum?
-Oj just det, hmm vi ska se vad vi kan göra

Det löste sig och vi fick vårt rum. väl inrökt så vi fick vädra lite. Maten var jätte bra och jag provade lite pumpasoppa som faktiskt var vädligt gott. Frukosten ska vi inte tala om ja jävlar vilken stor sådan! gotti gott gott. Som vanligt så blev resan lite förstörd p.g.a andreas nerver. han får resmage och eftersom killar är så fjompiga så ligger han och gnyr och kvider, suckar och stönar hela tiden. och det smittas ju av på mig så när han ligger där så börjar jag må dåligt. jag sk'älle rpå honom att han får lägga av elelr så får han lägga sig utanför toaletten för han kan inte ligga där och kvida. jag proppar honom full med tabletter som en annan bebis slänger i honom lite vatten masserar ryggen och sedan somnar han..

Första dagen utan sandra idag.. skit trist. BLÄÄHHH


Kommentarer
Postat av: Sanni

"Importören" haha! Hur 17 hamnade ni på den resan med de typerna? Men det är ju de resorna och människorna man minns sen, de som var lite originella :) Och att killar = fjompiga, jotack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback