Lite Gnäll såhär på morgonen

Jag bara måste. kom inte och säg:
men om du nu hatar det så mycket varför tackade du nej till jobbet du blev erbjuden??
Till er säger jag bara håll tyst! om ni tycker så, så har ni tydligen inte den blekaste om varför jag sa nej så "shut it".

I veckan hade jag köpt några burkar Chai tea på Espresso House, jag tog med det till jobb och tänkte skicka ut ett litet sött mail om tt ifall där var någon som ville ha en "chai latte" så kunde jag blanda till det på min pause. Min Chef kommer fram till mig och säger, inte frågar utan säger. DU får sitta i receptionen idag igen. Missförstå mig rätt, det är inte givande att sitta där MINST på eftermiddagen då Jag ska sitta där.
Va? suckar jag
Igen? jag satt där i måndags plus att jag satt där i tisdags och att jag får sitta där idag igen?
Ja men frida känner sig inte säker.
Jaha men jag satt ju med upplärningen igår i två timmar, plus att paulina satt med henne från 09:40-11:45
när jag skulle lära mig det så fick jag knappt 30minuter!!!! (Förstår ni att jag är trött, tjaffsar aldrig sådär annars)

Det slutar såklart med att jag ändå sitter där, jag säger okej.
Det värsta är nog att man inte ens får ett tack, man får inte ett skit tillbaka.
Det är väl ovanligt att man får något tillbaka? Men jag ger ALLTID cred om jag tycker någon gör bra ifrån sig på jobb, jag vet att JAG alltid vill veta om jag gör bra ifrån mig, ett igenkännande av mina prestationer. Antar att samma gäller för mina arbetskamrater??
När Min Chef Blev just chef så sa jag ofta att jag tycker hon sköter det bra! mycket bra och sa alltid till henne att skita i de skitstövlarna som sa att hon skulle "driva det åt helvete".
Vet ni vad? Screw it nu ska vi tala om något roligare!

Igår var vi på julkonsert med Andreas Familj.
Det var verkligen jätte vackert och jag grät, skrattade och trivdes.
 Många ggr fick jag rysningar p.g.a musiken och sången.
Jag gråter alltid när någon spelar fiol, som ett barn.
det är så vackert!
det trodde ni inte va? att jag uppskattade musik på det sättet? Bahh tji fick ni hihi.
Jag kan garantera att jag även där sänkte medelåldern till 75år!
Efter konserten så stod vi utanför och diskuterade vart vi skulle ta vägen, ganska krystat.
Vi hade tackat nej till att gå hem till oss för att vi inte orkat städa iordning, mest för att jag inte orkade att ha folk hemma.
Lilian & richard var inte sugna på att sätta sig på restaurang.
Maggan & lasse ville såklart ut och äta, de frågade om vi inte kunde sätta oss på en restaurang.
Richard sa Blankt nej för han skulle upp klockan 05:00 dagen efter.
Jag tackade nej med förklaringen att jag just nu har 384:- på mitt konto och det ska gå till min klippning.
Maggan tar som vanligt fram hundögonen och jag får bita mig i läppen för att inte vara naiv.
Det gick så långt att maggan kunde tänka sig att äta kebab eller falafel!! haha se på den.
Jag tror alla förslag av matintag dök upp.
det slutade med att andreas och jag gick hem (vi tog ett glas vin innan vi gick till konserten)
Men det är ju lätt för dem att säga att vi skulle äta något(klockan var runt halv nio) för dem var lediga dagen efter.
 hade jag varit ledig så hade jag kunnat tänka mig att dra ut och dansa till och med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback