Julfirande, Hysteri och Rea

Jag har ju tagit, vad som känns som ett sabbatsår från bloggen men som egentligen bara kan beskrivas som "julledighet". Nu tänker alla (som påpekat det) att jag "bara" bloggar på arbetstid! Ikke sa nicke! jag HAR internet hemma men jag väljer att hellre spendera min lediga tid under julen med nära och kära.. In Your Face!
För allas uppdatering så änker jag rabbla lite smått och gott från de dagar som jag inte skrivit något.

22/12(fredag): Min Lediga Dag, en tjuvstart på julen kan man väl säga? Dagen innan hade jag varit ute hos mina föräldrar och hjälpt till med den årliga traditionen (Klä gran med mera), En tradition som jag gärna inte bryter. Både jag och Andreas Sov över i bara och dagen efter (fredagen) så körde han mig in till stan igen. Julklappar skulle handlas och för Er som hört mig säga; -i år ska jag vara ute i god tid. ni kan glömma det, det finns inte ens på världskartan längre. jag är sent ute, som alltid. mina planeringar gick i stöpet, som alltid. Jag strosade igenom hela stan och sprang in i nästan varje butik. 13:30 hade jag bestämmt träff med Sussie. Jag skulle komma in till hennes butik och hälsa på. Jag hade köpt två julklappar. En till vovvarna (Pip-leksak såklart. Störig som jag är) och ett jätte fint ljus till Sussie. Sussie blev jätte glad och gav mig något från hennes butik, jätte kul hihi. Då frågade hon också om jag inte ville sälja mina smycken hos henne. hon har två glasmontrar som står tomma och om vi kunde komma överens om en liten procent till henne så kunde jag slänga ut mina smycken där. JÄTTE GLAD blev jag!! wiihoo så nu sitter man hemma och producerar till tusen (Om jag ska vara ärlig så har jag inte börjat ännu haha, jag får sätta fart).

23/12 (Lördag): "Lillejul" stod för dörren(BTW, lillejul är tydligen bara något vi har nere i skåne, resten av sverige har inte den blekaste!!! för att förklara närmre:
Lillejul- Julus lillidus, kom till skåne någon gång på 1700-talet från Danmark och av någon märklig anledning så spred det sig aldrig längre, det är dagen innan julafton, Familj och nära samlas inför den sista måltiden inför den största måltiden inför det nya året. Fattar ni? äsch såhär är det eftersom att vi ite firar jul ihop med våra respektive pojkvänner/Flickvänner så träffas vi och bara äter gott och myser och på julafton är det bara den "riktiga familjen" som räknas. Jag fick handlat de sista julklapparna och hade en ganska lugn dag...
Min stora syster var sjuk och vi sov i samma säng i mitt gammla rum, A Hostade och hade sig och varje gång man somnade in så hostade ho och vipps så var man vaken igen, efter ett tag gjorde hon det smarta beslutet att förflytt sig ur rummet in i tvrummet och till soffan.

24/12 (Söndagen) Julafton: Vi for upp ur våra varma sängar och började göra oss iordning klockan 12:00 (första året vi åker i tid) så bar det av till Höör och till mina morföräldrars hus. Som vanligt möts man av kärlek och ett sjuhelsikes julbord! Min Mormor är helt enkelt bäst och våga inte komma och säga något annat! mmmmmm.... momors köttbullar.... mmmmmm. Massor med julklappar och mängder av god mat senare så är vi hemma och alla är trötta, vi glor lite slött på film sen sover vi alla sött.

25/12 (Måndagen): Min syster och jag sov över hos föräldrarna tills måndagen, vi åkte hem tillsammans och bestämde oss för att gå en sväng på Rean dagen efter. Hela dagen åt jag överbliven julmat. Åt upp alla de kilo som jag förlorat.. kul kul =P

26/12 (Tisdagen): MELLANDAGSREAN!! A och jag for ut tidigt som attan och hängde på glaset till butikerna för att de skulle öppna. Jag ångrar inte att vi gjorde det för när alla trtta skåningar kommit upp och ut i trängseln så var vi redan klara och på väg hem i bilen igen. Jag spetsade alltså armbågarna för inget!! Bah!
A frågade om jag ville följa med hem och glo en film hos henne. självklart tackadejag ja och vi bunkrade upp med godis och annat onyttigt. Tittade på sex and the city snackade skit och kommenterade allt i filmen, såsom bara sytrar kan. när vi sett färdigt några avsnitt så bar det av till solariumet. Brände tuttarna!!! AJ!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback