Folktandvården

Jag HATAR när de kallar en. jag verkligen avskyr det! för då sitter man där. men dåligt samvete. jag har ingen möjlighet att gå dit. ingen alls.. jag vill inte.. jag vägrar. och så måste man ta det där jobbiga samtalet, där av avbokar. Jag vet inte hur det är för Er men i BARA är de förjävligt duktiga med att ge en dåligt samvete. när man ringer in för att avboka så får man höra:
- Hejsan. Mitt namn är ...... ...... och jag skulle vilja avboka min tid som ni bokat åt mig.
- Ja, vem skulle ni träffa?
- Hmm ja jag kommer inte ihåg det tyvärr.
- Nehe, nänä men då får jag väl gå på ditt personnummer (Aningen spydig röst)
- Ja, okej ******(massa nummer i följd)
- Nu ser jag här att du redan flyttat din tid en gång tidigare (Precis som om man bara får flytta den en gång)
- Jo jag vet men just nu i juletider så är vi underbemannade på jobb och jag känner att jag inte kan komma ifrån riktigt (skamsen i rösten)
- Ja men då kanske kan komma ifrån ändå? det är viktigt att du kommer. Det är inte bra att avboka(Väldigt spydig i rösten)
- Tyvärr så kan jag inte göra något. jag kan inte komma ifrån.
- Nehe men hur vill du då att vi ska göra?( varifrån får kärringen luft!!??)
- Jag vet inte, kan jag inte få återkomma och boka en tid själv, det passar inte mig att ni bokar åt mig efersom ni inte har min kalender.
- Vi har inte någons kalender, men andra verkar tycka det är bra att vi bokar åt dem(super spydig!!!)
- ja, okej. men jag har hört att man kan avbeställa den tjä...
-(AVBRYTER MIG) Det är inget vi rekomenderar för vi vet hur Ni ungdomar är!
- Men jag vill hellre återkomma själv, det passar mig bättre.
- kan du verkligen klara det, jag vet hur det blir, du kommer inte återkomma! klarar du av det?
-(jag sitter helt förstummad, hur fan kan man vara så dum i huvudet!? jag klämmer fram ett tyst litet) Jag vill ha det så....
- OKEJ men kan du LOVA att du ringer, jag har jobbat här i 23år och jag vet hru det blir.
- det blir bäst så, för mig. jag återkommer i januari.
- Hmm ja okej, om du känner att du klarar av det. Vi ska ju lägga upp en avbetalningsplan på dig.
- okej, vad för avbetalningsplan.
- Vi lägger dig i en grupp, ett fack kan man säga. där du får betala en viss summa i månaden så är ALLA din ingrepp betalde för så betalar du inte något extra alls. precis som när du gick gratis.
-(vadå som när jag gick gratis? det kommer ju inte vara GRATIS) Okej, det låter bra. nu måste jag kila jag har mycket att stå i.
- Okej hejdå
-Hej

Och där växte mitt hat ännu mer mot folktandvården

130983-118

Kommentarer
Postat av: Camilla

Men vad fan... Du skulle bara avfärdat den där människan. Seriöst, alltså. Jäkla facister!
Privattandvården - säger bara det. Mkt bättre. Om man änså ska betala, alltså.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback